Monday, March 7, 2011

sesepi apakah ?

sesepi apakah malam ini
ketika mendampingi sunyi
sesaat kumerindu
melangut di hujung malam-Mu
sendiri lagi seorang dalam diam

sesepi apakah malam ini
ketika menyimpuh di kelokan
mendamba pengampunan
dalam sarat gelisah noda semalam
untuk kata dan langkahan
hari esok yang belum pasti terjadi
buat aku termenung memanjang

sesepi apakah malam ini
ketika gemuruh jiwaku kian hilang
sesaat aku yang memilih
bukannya dipilih
hanya pada dua jalan di hadapan
di antara nafsu dan iman

sesepi apakah malam ini
ketika mentari kian berlabuh
menjemput bayangan suram
ya, seharusnya aku yang datang
melabuhkan sebuah pengharapan
memohon kasih belas-Mu, Tuhan
menyingkap baris-baris kata
berdoa setulus rasa
pada-Mu Sang Pemilik jiwa



#- gila ke apa aku ni post entry jiwang macam ni ? 
    actlly aku bosan , so jiwang la sikit praiii -.- .

No comments:

Post a Comment